کاشت مو به روش سلول های بنیادی درمانی نوین و موثر

  1. خانه
  2. بلاگ
  3. کاشت مو به روش سلول های بنیادی درمانی نوین و موثر
کاشت مو

کاشت مو به روش سلول‌های بنیادی چه روشی است و آیا تاثیر خوبی بر روند رشد موها دارد؟ آیا این روش ثابت شده است؟ در این مقاله از سایت کلینیک نیل به طور کامل به روش‌های مختلف و موثر کاشت مو با استفاده از سلول‌های بنیادی اشاره خواهیم کرد. با ما در ادامه مطلب همراه ما باشید تا با ابعاد مختلف کاشت مو با سلول‌های بنیادی در ایران آشنا شوید!

علت استفاده از سلول‌های بنیادی در کاشت مو

در سال‌های اخیر استفاده از سلول‌های بنیادی برای ترمیم بخش‌های مختلف بدن بسیار رایج شده است. می‌توان گفت پس از تحقیقات به ثمر نشسته در سال 2017، نوبت آن رسیده است که کاشت مو با کمترین خطر و با بالاترین میزان ترمیم را تجربه کنید. ولی کاشت مو به روش سلول های بنیادی در دست تحقیق است و هیچ کلینیکی تا به امروز یعنی در تاریخ مهر 1400 از این روش برای کاشت مو استفاده نمی کند.

مراحل کاشت مو با سلول‌های بنیادی چگونه است؟

کاشت مو با سلولهای بنیادی، با روش‌های مختلفی و برای یک نتیجه مشابه انجام می‌شود. در رایج‌ترین روش کاشت مو به روش سلول‌های بنیادی، این عمل با برداشت و استخراج سلول‌های بنیادی فرد از داخل بافت پوست آغاز می‌شود و سلول‌ها پس از جداسازی توسط دستگاه سانتریفیوژ، مجدد به شکل یک سوسپانسیون سلولی به قسمت‌های مورد نیاز تزریق می‌شود.

همان‌طور که گفته شد، ممکن است در برخی موارد روش‌های متفاوتی برای استخراج بکار گرفته شود، اما نتیجه کلی این موارد در نهایت به شکل فولیکول‌های جدید مو در آزمایشگاه با استفاده از نمونه‌ای کوچک از پوست بیمار شکل می‌گیرد. تزریق کلی در این روش شگفت‌انگیز به طور کلی به صورت سرپایی و تنها 3 ساعت طول خواهد کشید و شما می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان ممکن اثرات آن را بدون هیچ عوارضی مشاهده کنید. علاوه بر این، کاشت مو با روش سلول‌های بنیادی در درمان ریزش مو به شکل طاسی مردانه (آلوپسی آندروژنیک مردانه)، طاسی زنانه (آلوپسی آندروژنیک زنانه) و حتی در مواردی که فولیکول‌های مو به طور کامل از بین رفته‌اند (آلوپسی اسکار) نیز، بسیار تاثیرگذار است. کاشت مو برای بیماران آلوپسی تکنیک های خاصی را نیاز دارد.

 

کاشت مو به روش سلول های بنیادی

 

مزایای استفاده از کاشت مو با تکنیک سلول‌های بنیادی

اگر به دنبال کاشت مو سلول‌ بنیادی هستید؛ مزایای این نوع کاشت شما را به طور کامل به آن جذب خواهد کرد.

همان‌طور که گفته شد این روش الگوی طاسی زنانه و مردانه را به طور کامل درمان خواهد کرد و تأثیر فوق‌العاده‌ای در افزایش حجم موی سر خواهد داشت. همچنین یکی دیگر از ویژگی‌های این نوع کاشت، بازسازی کامل فولیکول‌های طبیعی مو بوده و با بهره جویی از این روش کم‌خطر، بدون ایجاد هیچ زخم اضافه‌ای بر روی سر، می‌توانید ترمیم خود را در کمترین زمان ممکن انجام دهید. به طور کلی کاشت مو با بهره جویی از روش سلول‌های بنیادی، نتایج بسیار طبیعی و طولانی مدت خواهد داشت و هیچ زخمی بر روی نقاط تزریق شده باقی نخواهد ماند. به نظر شما با مزایای این کاشت فوق‌العاده، دیگر نیازی به کاشت مو با روش‌های قدیمی خواهد بود؟ پاسخ و انتخاب با شماست!

اما قبل از اینکه این روش توسط کلینیک ها به کار برده شود، می توانید از کاشت مو به روش میکروگرافت بهره ببرید که بیشترین تاثیر را در پی دارد.

میکروگرافت

هزینه کاشت مو با سلول‌های بنیادی

حال زمان آن است تا برآورد هزینه‌های مختلف درمان به روش جدید کاشت مو با سلول‌های بنیادی انجام شود. هزینه درمان کاشت مو در این روش، تا زمانی که سلول‌های بنیادی در مرحله آزمایشی هستند و برای کاشت آماده نشده‌اند مشخص نیست. ممکن است در برخی موارد هزینه بالاتری داشته باشد و با هزینه‌ای بسیار کمتر قابل انجام باشد. به طور کلی و جدا از موارد آزمایشی، حجم و گستره ناحیه‌ای که به دنبال کاشت آن هستید نیز، در میزان هزینه‌های شما بسیار تاثیرگذار خواهد بود. قیمت کاشت هر تار مو به عوامل مختلفی بستگی دارد. 

سخن پایانی

امیدواریم با خواندن این مقاله از سایت کلینیک کاشت مو در تهران با نام کلینیک نیل، تا حد زیادی با مواردی از درمان کاشت مو به روش سلول‌های بنیادی آشنا شده باشید. در نتیجه نهایی کاشت مو به روش سلول‌های بنیادی می‌توان گفت، این روش بسیار کم‌خطرتر و کم‌ریسک‌تر خواهد بود و کاشت مو به روش سنتی را با گذشت زمان کاهش خواهد داد. علاوه بر این موارد، نتایج و میزان موفقیت این روش بسیار شگفت‌انگیز بوده و به عواملی مانند ژن و کیفیت مو بستگی دارد.

باز هم لازم است متذکر شویم که کاشت مو به روش سلول های بنیادی در حال تحقیق و بررسی است و شاید تا سال ها به مرحله اجرا نرسد و در حال حاضر جدیدترین روش کاشت مو، کاشت مو میکروگرافت است.

برای راهنمایی بیشتر و بهتر به کلینیک‌هایی با کادر مجرب و متخصص مراجعه کرد؛ چرا که این مرکز با تجربه‌ای خاص و مشاوره‌ای دقیق، می‌تواند شما را با ابعاد مختلف این نوع درمان آشنا کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed