مراقبت های ضروری بعد از تزریق ژل لب

  1. خانه
  2. بلاگ
  3. مراقبت های ضروری بعد از تزریق ژل لب
تزریق ژل لب

تزریق ژل به لب علاوه بر این‌که باعث زیبایی لب و صورت می شود، مانند هر روش زیبایی دیگر ، نیاز به گذراندن دوران نقاهت با توجه به دستورات پزشک دارد. در حقیقت هر پروسه یا عملی که روی بدن انجام می گیرد، خواه برای درمان باشد یا برای زیبایی، به همان اندازه که تخصص پزشک اهمیت دارد، نحوه مراقب و رعایت دستورات پزشک در کسب نتیجه ایده‌آل، مهم و ضروری است.

تزریق ژل با توجه به این موضوع که فرایند پیچیده‌ای ندارد و فقط مهارت متخصص در آن اهمیت دارد، هم از این قاعده مستثنی نیست. ما در نیل کلینیک تمامی نکات مهم و ضروری بعد از تزریق را در اختیار مراجعان  قرار می‌دهیم ولی با  توجه به کوتاهی برخی از همکاران در این زمینه و سوال‌های فراوان در مورد مراقبت بعد از تزریق ژل لب لازم دیدیم تا تمامی این موارد را به طور کامل، براساس تجربیات خود در اختیار دوستانی که افتخار همکاری با آن‌ها را نداشتیم، قرار دهیم.

هزینه تزریق ژل لب در کلینیک نیل چگونه تعیین می شود؟

نشانه‌‌های اولیه بعد از تزریق ژل

زمانی که شما تزریق ژل انجام می‌دهید در ساعات و روز‌های اولیه ممکن است کمی کبودی، تورم، قرمزی و حساسیت احساس کنید. اگر این علائم بیش از 3 روز طول کشید حتما این موضوع را با پزشک خود در میان بگذارید. توجه داشته باشید که در روز‌های ابتدایی به هیچ وجه به محل تزریق، دست نزنید. بعد از یک روز البته با رعایت نکات بهداشتی می‌توانید از کمپرس آب یخ، قرص، کرم های ضد التهاب و قرص‌های برملائین استفاده کنید و برای کاهش درد نیز از استامینوفن استفاده کنید.

نتیجه تزریق ژل لب چه زمانی قابل مشاهده است؟

زمان کافی برای رسیدن به نتیجه ایده‌آل حدود 3 هفته است البته این میزان می‌تواند تا 18 روز کاهش یابد ولی درصورتی که تمامی موارد را رعایت کنید. زمان 3 هفته یک زمان ثابت برای این موضوع نیست. لازم است که اگر برای جشن عروسی، میهمانی و … قصد تزریق ژل به لب دارید، حتما حداقل یک ماه قبل از مراسم اقدام کنید. زیرا در برخی موارد به دلیل عدم رعایت کامل موارد مراقبتی، نتیجه دلخواه بعد از دو ماه ظاهر می‌شود.

مراقبت های بعد از تزریق ژل

مراقبت‌های بعد از تزریق ژل لب

  • تا 24 ساعت بعد از تزریق ژل لب نباید ورزش‌های سنگینی که باعث کاهش آب بدن و افزایش جریان خون می‌شوند، انجام دهید؛ افزایش جریان خون می‌تواند در افزایش میزان کبودی و تورم موثر باشد.
  • تا 24 ساعت بعد از انجام تزریق ژل، برای جلوگیری از بروز عوارض تزریق ژل لب به هیچ وجه از مایعات داغ استفاده نکنید. زیرا این موضوع هم مانند مورد بالا، باعث افزایش جریان خون می‌شود که افزایش کبودی و تورم یا حتی در برخی موارد نادر گلوله شدن ژل لب را به همراه خواهد داشت.
  • برای رفع کبودی و خارش پیشنهاد می‌کنیم که بستنی میل کنید تا تاثیرات آن باعث تسریع روند مراقبت بعد از تزریق ژل لب شود.

  • برای کاهش تورم حتما آب بنوشید، البته آب نسبتا خنک؛ زیرا آب باعث جلوگیری از پیشرفت تورم می‌شود و نباید لب‌های شما بعد از تزریق به هیچ وجه طعم خشکی را بچشند. البته که صرفا در دوران نقاهت نه، بلکه باید در دوران بعد از آن هم برای افزایش ماندگاری ژل لب حتما آب زیاد بنوشید.
  • از مصرف نمک به مقدار زیاد خودداری کنید، نمک به دلیل خصوصیات مواد تشکیل دهنده به سرعت باعث کم آبی می‌شود و همین موضوع می‌تواند در خشکی لب‌ها پس از تزریق موثر باشد.
  • مصرف خوراکی‌های ترش و اسیدی مانند آب لیمو و پرتقال به هیچ وجه در این دوران، حداقل برای چند روز ابتدایی توصیه نمی‌شود. اسید موجود در این میوه ها باعث بروز سوزش و حساسیت‌هایی می‌شود که نمی‌تواد در کاهش تورم مفید باشد.

چکیده نکات

برای رسیدن به نتیجه دلخواه 3 هفته زمان لازم است.

اگر برای مراسم خاصی قصد دارید تزریق ژل داشته باشید، حتما از یک ماه قبل، اقدام کنید.

از هر موردی که باعث کم آبی یا تحریک بافت لب می‌شود، خودداری کنید.

غذا خوردن بعد از تزریق ژل لب

بله، شما می‌توانید که بعد تزریق ژل به لب، غذا میل کنید، ولی باید به چند نکته توجه ویژه داشته باشید. در ابتدا باید از مصرف غذا‌های داغ خودداری کنید. زیرا مصرف غذا داغ همانطور که در بالا اشاره کردیم باعث افزایش تورم و کبودی می‌شود. مورد بعدی که باید به آن اشاره کنیم، عدم استفاده از لقمه‌ها و قاشق‌های پر است، زیرا مصرف این گونه از غذاها باعث کشیدگی لب می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم تا 3 روز ابتدایی از قاشق کوچک برای میل کردن غذا استفاده کنید. اما نکته‌ای که باید به آن توجه کنید، قرار ندادن ساندویچ در وعده غذایی خود حداقل تا یک هفته ابتدایی است، ساندویچ‌ها معمولا به دلیل وجود سس و … شما را وادار به تمیز کردن لب و دهان می‌کند که این موضوع بسیار آزاردهنده است.

تزریق ژل لب

اقدامات لازم بعد از تزریق ژل لب

  • بیشتر غذاهای نرم مصرف کنید.
  • بعد از دو روز از رژ لب برای پوشاندن کبودی استفاده کنید. البته باید این کار را به آرامی انجام دهید تا به لب‌های شما فشار وارد نشود.
  • به هنگام شستن لب‌ها پیشنهاد می‌کنیم که به آرامی این کار را انجام دهید.
  • برای بهبود کبودی و مراقبت بعد از تزریق ژل لب، حتما 2 الی 3 وعده آب کرفس در روز مصرف کنید تا از میزان کبودی بکاهد.
  • کمپوت آناناس مصرف کنید! آناناس به واسطه وجود بروملین و ویتامین C تاثیر مستقیمی در کاهش کبودی دارد. البته پیشنهاد می‌کنیم که آناناس به دلیل خاصیت خورندگی با پوست لب شما تماس نداشته باشد.
  • از مواد غذایی ملین استفاده کنید. معمولا به دلیل تحرک کم، احتمال ابتلا به یبوست بسیار زیاد است.

ماساژ بعد از تزریق ژل لب

 

موارد منع بعد از تزریق ژل لب

  • حداقل تا یک هفته از مصرف مکمل ویتامین E خودداری کنید. زیرا ویتامین E تاثیر مستقیمی بر کاهش سرعت روند بهبودی لب و کبودی دارد.
  • مصرف مواد غذایی تند باید به طور کل در هفته اول کنار گذاشته شود. ماده موجود در مواد غذایی تند علاوه‌بر کبودی بیشتر، به واسطه افزایش جریان خون، می‌تواند در بروز حساسیت پوستی تاثیرگذار باشد.
  • سعی کنید در روز‌های ابتدایی به هیچ وجه برس مسواک با لب شما برخورد نکند.
  • تا 24 ساعت از بوسه و ماساژ مستقیم پرهیز کنید. زیرا هرگونه فشار در روز‌های ابتدایی می‌تواند شما را از نتیجه دلخواه دور کند.
  • در روز‌های ابتدایی حتما برای نوشیدن از نی کمک بگیرید تا فشار لیوان بر قسمت پایینی لب سبب بروز مشکلات و نافرمی‌ها نشود.
  • تا 24 ساعت از مصرف الکل پرهیز کنید، دلیل این موضوع هم به کبودی لب مرتبط است.

نکته مهم: توصیه می‌کنیم که برای احتیاط تا هفت روز به هیچ وجه مسافرت هوایی نداشته باشید. این توصیه زمانی پر رنگ‌تر می‌شود که قصد سفر های طولانی داشته باشید. در واقع به دلیل افزایش ارتفاع و کاهش فشار، این امکان وجود دارد که فشار درونی لب‌ها، در حالتی که خود عمل تزریق فیلر به تنهایی فشار قابل توجهی در بافت لب ایجاد می‌کند، خطرآفرین باشد.

ماساژ  لب ها بعد از تزریق

در مواردی استفاده از ماساژ توصیه می‌شود اما برخی از پزشکان این موضوع را برای بیماران خود منع می‌کنند. در حقیقت این موضوع کاملا به شرایط شما و نظر پزشک ارتباط دارد، ولی موردی که باید به آن توجه ویژه شود، ماساژ به صورت غیر مستقیم است، البته مجدد تاکید می‌کنیم که ماساژ  باید تحت نظر پزشک انجام گیرد.

نکته: گلوله گلوله شدن ژل بعد از تزریق به مدت دو هفته کاملا طبیعی است، اگر از روز چهاردهم به بعد این قضیه ادامه داشت حتما به پزشک مراجعه کنید.

عوارض احتمالی و نادر در دوران مراقبت بعد از ژل لب

اگر پزشک شما از مهارت کافی در این زمینه برخوردار باشد، نباید انتظار بروز عوارض عجیب و نادری را داشته باشید و خیال تان از این بابت راحت باشد. در حالت عادی خونریزی، تورم، کبودی، خارش و گلوله شدن ژل لب تا دو هفته از موارد عادی بعد از تزریق است. اما بی‌نظمی در بافت لب از عوارضی است که دلیل آن می‌تواند عدم مهارت و جنس نامناسب ژل لب باشد. اما مورد نادری که قرار است صحبت کنیم نکروز یا مرگ سلولی است که دلیل آن انسداد رگ‌های خونی به واسطه تزریق یا تورم بیش از حد است. نکروز که در آن بافت به رنگ بنفش یا خاکستری میل می‌کند، منجر به بی‌حسی مطلق لب می‌شود. اگر با این مشکل مواجه شدید پیشنهاد می‌کنیم که با پزشک خود تماس بگیرید.

نتیجه گیری
رسیدن به نتیجه ایده‌آل زمانی می‌تواند مطرح شود که در دوره نقاهت تمامی مواردی که دکتر برای شما منع یا توصیه کرده است را جدی بگیرید، رسیدن به نتیجه ایده‌آل با شکیبایی امکان پذیر است، به همین دلیل توصیه می‌کنیم که برای رسیدن به نتیجه ایده‌آل حتما صبور باشید.

نتیجه تزریق ژل لب چه زمانی مشهود است؟

معمولاً بلافاصله بعد از تزریق ژل لب می توان نتیجه را مشاهده کرد. ولی مقداری تورم وجود دارد که لازم است کاملاً بهبود یابد تا بتوان نتیجه را کاملاً مشاهده کرد. معمولاً 4 هفته زمان می برد تا فیلر لب کاملاً شکل بگیرد و نتیجه نهایی را بتوان مشاهده کرد.

تا چه مدت بعد از تزریق ژل لب لازم است که از کمپرس یخ استفاده کرد؟

کمپرس یخ به کاهش تورم کمک می کند. بنابراین راه حلی ایده آل برای کاهش تورم بعد از تزریق است. کمپرس یخ را ده دقیقه روی لب ها قرار دهید تا از بروز هرگونه تورم احتمالی پیشگیری شود. در صورت نیاز و با توصیه پزشک می توان این کمپرس یخ را به طور متناوب روی ناحیه لب ها قرار داد.

بعد از تزریق فیلر چه ممنوعیت هایی وجود دارد؟

برای یک هفته بعد از تزریق، از آفتاب گرفتن و گرمای شدید مانند سونا و حمام های ترکی خودداری شود. در صورت اجبار هنگام تماس با آفتاب از ضد آفتاب استفاده کنید. همچنین باید از سرمای شدید برای یک هفته بعد از درمان خودداری کرد.

نحوه خوابیدن بعد از تزریق فیلر به چه صورت است؟

ایده آل ترین حالت خوابیدن بعد از تزریق فیلر خوابیدن به پشت است. همچنین توصیه می شود که برای 24 ساعت بعد از تزریق هنگام خواب، از دو متکا استفاده شود تا سر بالاتر قرار گیرد. برای یک هفته از خوابیدن به روی صورت خودداری شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed