ابدومینوپلاستی چیست ؟

ابدومینوپلاستی یا تامی تاک یکی از عمل ‌های زیبایی است که توسط برداشتن چربی و پوست‌ های اضافی ناحیه شکم موجب زیبایی بیشتر و عضله‌ ای شدن شکم شما خواهد شد و عمل ابدومینوپلاستی زیبایی را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

چربی ‌های شکم باعث میشود که پوست ناحیه شکم شما تیره ‌تر و کدر تر دیده شود و به ‌مرور زمان باعث تغییر شکل شکم شما شده و زیبایی و ظرافت را از بدن و شکم شما خواهد گرفت و با یک افتادگی پوست جلوه به‌ شدت بدی را برای شما رقم خواهد زد اما نکته اینجاست که تمامی این مشکل‌ ها با عمل ابدومینوپلاستی قابل‌ رفع است.


مشاوره رایگان


09120819439


مشاوره رایگان


09120819439

داشتن یک شکم با عضله‌ های زیبا و ظریف بدون هیچ‌ گونه افتادگی می‌تواند به طرز چشم گیری در زیبایی شما تأثیرگذار باشد و باعث شود تا لباس‌ هایی که بر تن می‌کنید زیبا تر دیده شود و ظاهر مناسب‌ تری داشته باشید.

زیبایی و تناسب ‌اندام پس از عمل ابدومینوپلاستی باعث افزایش اعتماد به ‌نفس شما خواهد شد و حتی در برخی مواقع که شدت افتادگی شکم و میزان چربی بالاست موجب میشود تا در فعالیت ‌های روزانه خود نیز بهبود را حس نمایید.

زیبایی خیره ‌کننده در نواحی شکم با عمل ابدومینوپلاستی

در طول عمل ابدومینوپلاستی عضلات شکمی کمی فشرده‌ تر و باریک‌ تر خواهد شد و با از بین رفتن چین ‌و چروک ‌ها و همچنین افتادگی ‌های ناحیه شکم، این قسمت کاملاً صاف و یکدست خواهد شد و ظاهر بهتری را خواهد داشت.

یکی از محبوب ‌ترین عمل‌ های پلاستیک برای از بین بردن افتادگی و چربی‌ های شکم، ابدومینوپلاستی است که در بین زنان و مردان بسیار متداول است و در مواقعی مانند تغییرات چشم‌ گیر پس از دست دادن وزن و یا حاملگی به ‌شدت پیشنهاد می‌شود.

عمدتاً در زمان عمل‌ های زیبایی و پلاستیک این مراجعین هستند که انتخاب خواهند کرد چه عملی را می‌خواهند انجام دهند و متقاضی چه تغییری بر روی بدن خود هستند.

معمولاً عمل ابدومینوپلاستی به کسانی پیشنهاد می‌شود که دارای وزن ایده آل بوده ولی از مشکلاتی مانند چین ‌و چروک شکم، افتادگی پوست و غیره رنج میبرند.

معمولاً افرادی که دچار تغییرات چشم گیر وزنی شده‌اند یا به‌ تازگی دوران بارداری را پشت سر گذاشته ‌اند دارای نشانه ‌های مشترکی هستند که از این ‌بین می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد.

پیشنهاد می‌شود اگر شما نیز دارای این‌ چنین علائم و نشانه ‌هایی در روش زندگی خود هستید بهتر است با یک متخصص زیبایی در مورد عمل ابدومینوپلاستی مشورت کنید زیرا گزینه ‌ای مناسب برای زیبایی‌ اندام شما خواهد بود.

  1. برخی از افراد با اراده توسط رژیم غذایی مخصوص و ورزش به ‌راحتی می‌توانند وزن خود را کاهش دهند اما اگر در چنین شرایطی حتی پس از دستیابی به وزن ایده آل با مشکل برآمدگی شکم روبرو هستند ابدومینوپلاستی یک ‌راه درمانی مناسب خواهد بود.
  2. مادران بارداری که پس از به دنیا آوردن فرزند خود در ناحیه شکم و زیر شکم خود چین‌ و چروک ‌های بسیار و افتادگی پوست را در کنار کشیدگی آن تجربه خواهند کرد می‌توانند به‌ راحتی با عمل ابدومینوپلاستی ظاهر زیبایی برای خود به ارمغان آورند.
  3. بعد از اینکه یک فرد وزن زیادی را از دست دهد و چربی‌ های خود را به سوزاند در برخی موارد در ناحیه شکم دارای مقداری پوست اضافی خواهد بود که به ‌صورت چین‌ و چروک و افتادگی ظاهر خواهد شد که در چنین شرایطی نیز می‌توان با عمل زیبایی شکم یعنی ابدومینوپلاستی این مشکل را برطرف نمود.
  4. برخی افراد نیز همواره در بهترین شرایط جسمانی و وزنی قرار دارند اما باز هم شکم آن‌ها کمی برآمده است و این مشکل تنها با عمل ابدومینوپلاستی حل خواهد شد و می‌توانند به ‌راحتی با این عمل زیبایی به اندام دلخواه خود برسند.

انواع مختلف عمل جراحی زیبایی ابدومینوپلاستی

در بیماران متفاوت که تمامی آنها یک هدف پس از عمل تامی تاک دارند و آن‌ هم زیبایی ظاهر ناحیه شکم خود است هیچ‌ گاه نمی‌توان از یک روش ثابت استفاده نمود زیرا شرایطی که برای هر بیمار وجود دارد این امکان را به پزشک متخصص می‌دهد تا بتواند بهترین انتخاب را درروش انجام عمل ابدومینوپلاستی داشته باشید.

بسته به شرایط و وضعیت مراجعه‌کننده متقاضی عمل زیبایی ابدومینوپلاستی به سه روش انجام خواهد شد که در ادامه در مورد این روش‌ها توضیحاتی ارائه خواهیم داد.


عمل ابدومینوپلاستی مینی:

در این روش قسمت‌ های پایینی شکم توسط جراحی‌ های گسترده‌ای بهبود خواهد یافت در نتیجه این روش مناسب افرادی است که از کشیدگی و یا افتادگی زیر شکم خود رنج می‌برند.

در این تکنیک یک برش در بالای شکم ایجاد شده و ماهیچه ‌های ناحیه شکم از نقطه پارگی کشیده و سفت خواهند شد و در انتها پوست اضافی برای بازسازی قسمت‌های شکم و صاف کردن آن برداشته خواهد شد.

عمل ابدومینوپلاستی کامل یا کلاسیک:

در این روش درمانی که برای قسمت‌های بالا و پایین شکم به‌صورت هم‌زمان انجام خواهد شد تمامی چروک‌های بالا و پایین شکم به همراه افتادگی‌های پوست از بین خواهد رفت. در حین انجام این عمل یک برش به شکل حرف U بر روی شکم ایجاد خواهد شد و از طریق آن عضله‌های شکمی سفت خواهند شد و باقی پوست‌های اضافی برداشته می‌شود.

عمل ابدومینوپلاستی گسترده:

برای افرادی که در مدت ‌زمان کوتاهی وزن زیادی را از دست‌ داده‌اند و یا به ‌تازگی فرزندی را به دنیا آورده‌اند بهترین راه درمان سستی‌ های پوست و از بین بردن افتادگی‌ های شکم در نواحی فوقانی و زیر شکم استفاده از این روش است.

اگرچه در این روش جراح حین عمل تامی تاک برش‌های بیشتری را ایجاد خواهد کرد اما هیچ‌ گونه نگرانی وجود نداشته و با توجه به تخصص جراح شما عمل به‌سادگی انجام خواهد شد.

پس از عمل ابدومینوپلاستی بسیاری از بیماران در ابتدا نقاط ضعف عمل را تیرگی‌ها و آثار باقی‌مانده در محل شکاف‌های ایجادشده می‌دانند اما پس از گذشت مدتی همین افراد زخم‌هایی که قابل‌مشاهده هستند را به‌عنوان یک نکته ارزشمند که موجب زیبایی  و بهبود شرایط اندام آن‌ها شده است در نظر خواهند گرفت.

عمل زیبایی ابدومینوپلاستی چگونه انجام میشود ؟

در عمل ابدومینوپلاستی ابتدا بیمار کاملاً بی‌هوش خواهد شد و هیچ بی‌ حسی موضعی در این عمل استفاده نمی‌شود. طول عمل بسته به ناحیه و حجم جراحی و مهارت متخصص ممکن از متفاوت باشد و حتی در مواقعی تا سه ساعت نیز طول بکشد اما در حالت کلی همان‌طور که پیش‌تر گفته شد ابتدا برش‌ هایی با توجه به نوع عمل در ناحیه شکم ایجاد می‌شود.

پس از ایجاد برش‌ های مناسب پوست و بافت چربی زائد از لایه ‌های زیرین برداشته ‌شده و سپس متخصص نسبت به سفت کردن عضلات اقدام خواهد نمود. در انتها نیز چربی‌ ها و پوست اضافی برداشته می‌شود و ناف در جای درست خود قرار داده خواهد شد و محل‌های برش توسط بخیه ‌ها با پانسمانی مناسب بسته خواهند شد.


چه کسانی بهترین کاندید برای انجام عمل ابدومینوپلاستی هستند ؟

عمل ابدومینوپلاستی در حالت کلی هم برای مردان و هم زنان مناسب است و عمومیت دارد و شرط کلی این عمل عدم استفاده از دخانیات و پایداری وزن است اما بهترین کاندیدهایی که عمل تامی تاک به آن‌ها پیشنهاد می‌شود زنان بارداری هستند که با مشکل افتادگی و کشیدگی پوست شکم روبرو شده‌اند.

در طرفی دیگر مردان و زنانی وجود دارند که به دلیل کاهش بسیار زیاد وزن بدن با مشکل افتادگی پوست روبرو شده‌اند که در چنین شرایطی نیز راه‌حل مناسب ابدومینوپلاستی است.

شاید بعد از عمل یک تیرگی یا جای زخم باقی بماند اما مهم‌ترین نکته این است که در برابر زیبایی که به شما هدیه داده خواهد شد بسیار ناچیز است.

چه کسانی باید از انجام عمل ابدومینوپلاستی پرهیز نمایند ؟

 

در مواردی نیز عمل  زیبایی تامی تاک برای برخی افراد ممنوع است و پزشکان پیشنهاد می‌کنند تا این دسته از افراد تا زمانی مناسب از عمل ابدومینوپلاستی صرف ‌نظر نمایند.

اگر شما یک زن هستید و هنوز هم قصد دارید در ادامه فرزند دیگری داشته باشید بهتر است از عمل ابدومینوپلاستی صرف ‌نظر کنید و پس از آخرین دوران بارداری نسبت به عمل بهبود افتادگی شکم اقدام نمایید زیرا حاملگی می‌توانند موجب بی‌تأثیر شدن عمل شما شده و باعث شود مجدداً حالت‌های گذشته را حتی به‌مراتب شدیدتر تجربه نمایید.

اگر هنوز هم قصد دارید تا وزن زیادی را کاهش دهید و به ثبات وزن موردنظر خود نرسیده‌اید درنتیجه فعلاً دست نگه‌ داشته و تا زمانی که به وزن ایده آل و ثابتی که قصد تغییر آن را ندارید نرسیدید اقدام به عمل زیبایی ابدومینوپلاستی نکنید.

عمل ابدومینوپلاستی چه مزایایی دارد ؟

عمل ابدومینوپلاستی باعث خواهد شد که تمامی مشکلاتی از قبیل افتادگی شکم، کشیدگی پوست و چروک ‌های شکم که به دلیل بارداری، کاهش وزن زیاد و غیره به وجود آمده است از بین رود و عضلات شکم بسیار صاف‌تر و زیباتر نمایش داده‌شده و حتی پوست بیرونی نیز شفاف‌ تر باشد.

البته به این نکته توجه کنید که تمامی مزایای این عمل با بارداری مجدد و یا افزایش وزن از بین خواهد رفت لذا کنترل وزن پس از عمل جراحی ابدومینوپلاستی بسیار الزامی است.

از مزایای دیگر ابدومینوپلاستی می‌توان به بهبود وضعیت شکم و تصحیح فتق شکمی اشاره نمود که در برابر روش‌ های مشابه که تنها چربی را از بین خواهند برد بسیار کاراتر بوده و به‌ صورت جامع موضوع را برطرف خواهند کرد.


تفاوت ‌های عمل جراحی ابدومینوپلاستی با لیپوماتیک

برای بیشتر بیماران، ابدومینوپلاستی یکی از مطمئن‌ترین راه‌ ها به نتیجه موردنظر خود است اما درعین‌ حال لیپوماتیک و لیپوساکشن نیز از به ‌روزترین روش ‌های از بین بردن چربی در ناحیه‌ های مختلف بند مانند کمر، پشت و پا است.

با توجه به موارد مختلفی مانند سن، افزایش وزن، حاملگی و غیره در ناحیه شکم پوست حالت کششی پیدا کرده و حتی با لیپوماتیک نیز به حالت عادی خود برنخواهد گشت و تنها چربی‌ها از بین می‌رود در صورتی ‌که در عمل ابدومینوپلاستی هم عضلات و هم پوست به حالت زیبا تری در خواهند آمد و به ‌نوعی اصلاح می‌شوند.

ابدومینوپلاستی نه ‌تنها چربی‌ های اضافی بلکه پوست را نیز صاف ‌تر و بدون چروک و افتادگی خواهد کرد در صورتی‌ که لیپوماتیک و لیپوساکشن تنها چربی‌ ها را از بین خواهد برد و حتی ممکن شل شدن و افتادگی پوست نیز می‌شود.

مراقبت‌ های قبل از عمل ابدومینوپلاستی

عمل ابدومینوپلاستی نیز مانند تمامی عمل ‌های جراحی ترمیمی، زیبایی و یا حتی درمانی قبل از عمل نیازمند رعایت برخی نکات و موارد است که باعث میشود شما برای عمل مربوطه آماده شوید و به نحو احسن بتوانید آن را پشت سر بگذرانید.

پیش از عمل جراحی ابدومینوپلاستی نیز شما باید برخی نکات را رعایت کنید تا بتوانید عمل را به خوبی پشت سر بگذرانید و از احتمال وقوع هرگونه عوارضی جلوگیری نمایید.

  1. حتماً از پزشک جراح خود بخواهید تا قبل از عمل ابدومینوپلاستی آزمایش‌ های لازم را انجام داده و ارزیابی خود را در این مورد مطرح نماید.
  2. اگر از داروی خاصی مصرف می‌کنید حتماً با پزشک جراح خود مشورت کنید.
  3. از استعمال دخانیات پرهیز کنید.
  4. اگر دارو هایی مانند آسپرین یا مشتقات آن و یا قرص ‌های ضد التهاب و مکمل ‌های گیاهی استفاده می‌کنید، مصرف آن را به‌صورت موقت قطع نمایید. زیرا این موارد می‌تواند احتمال خونریزی حین عمل را افزایش دهد و باعث بروز مشکلاتی برای شما گردد.
  5. اگر عمل جراحی ابدومینوپلاستی شما به‌صورت سرپایی انجام شد و بلافاصله مرخص شدید از رانندگی و انجام کارهای سخت و بلند کردن جسم‌ های سنگین پرهیز کنید و مطمئن شوید که کسی شما را همراهی خواهد کرد.
  6. از محل انجام عمل جراحی ابدومینوپلاستی خود اطمینان حاصل کرده و در مورد آن تحقیق کنید. این عمل یک بیمارستان یا هر مرکز خصوصی انجام شود.

مراقبت‌ های بعد از عمل ابدومینوپلاستی

پس از تمامی عمل‌ های جراحی شما به مراقبت ‌هایی نیاز دارید تا دوران نقاهت را پشت سر گذاشته و به بهبودی کامل برسید این نکته در عمل‌هایی که کمی سخت‌تر و پیچیده‌ تر هستند بیشتر مورد توجه است و بیماران باید توجه بیشتری به مراقبت‌ های پس از عمل خود داشته باشند.

پس از عمل ابدومینوپلاستی نیز شما باید تا رسیدن به بهبودی کامل مراقبت‌ هایی را انجام دهید تا فشاری به زخم‌ های شما وارد نشود.

پس توجه کنید که پس از عمل جراحی ابدومینوپلاستی رعایت نکات زیر الزامی است.

  1. در طول زمان نقاهت پس از عمل به هیچ وجه بارهای سنگین را بلند نکنید.
  2. از وارد کردن فشار و نیروی زیاد به محل تورم و پانسمان پرهیز نمایید.
  3. از دستورات و دارو های تجویز شده پزشک معالج خود به‌ درستی پیروی نمایید.
  4. ممکن است به دستور پزشک برای جلوگیری از تجمع مایعات پس از عمل در زیر پوست لوله ‌های باریکی قرار داده شود
  5. تا حد ممکن در روز از حرکت امتناع کرده و استراحت کنید.
  6. پس از 7 تا 10 روز کم‌کم شروع به فعالیت کنید و پیاده‌ روی را در برنامه خود قرار دهید.
  7. از پوشیدن لباس ‌های تنگ اجتناب کنید.
  8. هرگونه خونریزی یا درد شدید را بلافاصله به پزشک خود اطلاع دهید.

عمل ابدومینوپلاستی ممکن است باعث بروز چه عوارضی شود ؟

 

تصمیم‌ گیری برای اینکه یک عمل جراحی زیبایی را انجام دهد یا خیر کاملاً یک موضوع شخصی و اختیاری است درنتیجه تنها کسی که تصمیم خواهد گرفت خود شما هستید و نکته ‌ای که وجود دارد این است که باید تمامی عوارض و خطرات عمل را بپذیرید زیرا این عمل صرفاً برای زیبایی بوده و اجباری در آن نیست.

به همین دلیل قبل از عمل از شما خواسته می‌شود که فرمی را پرکنید تا رضایت خود را برای پذیرش ریسک برخی از عوارض و یا خطرات جانبی پس از عمل جراحی ابدومینوپلاستی اعلام نمایید. برخی از موارد موجود در این لیست که جزئی از عوارض عمل جراحی ابدومینوپلاستی محسوب می‌شود به شرح ذیل است البته به این نکته نیز توجه کنید که این فرم رضایت قبل از تمامی عمل‌های دنیا تکمیل خواهد شد و دلیل بر اتفاق افتادن این حوادث نیست!

  1. عوارضی شبیه به تیرگی پوست
  2. افتادگی مجدد پوست شکم پس از عمل
  3. احتمال بروز درد و تورم
  4. احتمال عدم تقارن در جراحی شکم انجام‌ شده

هزینه عمل جراحی ابدومینوپلاستی چقدر است ؟

واضح‌ ترین نکته درباره تمامی عمل‌ های جراحی این است که تمامی آنها‌ شامل هزینه ‌هایی هستند که ممکن است متغیر باشد این موضوع در مورد هزینه ‌های مرتبط با عمل جراحی ابدومینوپلاستی نیز صدق می‌کند

نکته‌ی مهمی که در مورد هزینه‌ های عمل ابدومینوپلاستی وجود دارد این است که اختلاف قیمت بین انواع عمل ابدومینوپلاستی بسیار زیاد است و حتی قیمت انجام خود عمل نیز می‌تواند به عوامل مختلفی مرتبط باشد به‌عنوان‌ مثال هزینه‌ های مربوط به بیهوشی، تکنسین‌ های اتاق عمل، بیمارستان و دست مزد پزشک متخصص می‌تواند تنها بخشی از هزینه‌ های عمل جراحی ابدومینوپلاستی باشد.

لبته هزینه‌ های دستمزد پزشک متخصص که انجام عمل زیبایی شکم شما را بر عهده دارد نیز می‌تواند با توجه به مهارت و تجربه وی متغیر باشد پس توجه نمایید که در انتخاب پزشک خود نیز دقت نمایید زیرا گران ‌ترین جراح صرفاً بهترین آن‌ها نیست و همچنین بهترین جراح زیبایی نیز گران‌ ترین دستمزد را نخواهد داشت.

سعی کنید همواره در عمل جراحی ابدومینوپلاستی انتخابی مناسب داشته باشید تا علاوه بر کیفیت لازم هزینه ‌ای معقول را نیز درخواست نماید.

اکثر بیمه‌های خدمات درمانی هیچ‌یک از هزینه‌های عمل جراحی زیبایی را پرداخت نخواهند کرد درنتیجه به فکر تخفیف نباشید.

به‌طور خلاصه هزینه‌های مرتبط با عمل ابدومینوپلاستی شامل موارد زیر خواهد شد.

  1. هزینه بیهوشی و پزشک متخصص بیهوشی
  2. هزینه‌های جاری بیمارستان و جراحی
  3. هزینه آزمایش‌های پزشکی قبل و بعد از عمل
  4. هزینه لباس‌ ها و پانسمان ‌های مخصوص پس از عمل
  5. هزینه خرید داروهای تجویز شده توسط پزشک جراح
  6. هزینه دست مزد مرتبط با پزشک متخصص جراحی زیبایی

برای اطلاعات بیشتر راجب چگونگی عمل زیبایی ابدومینوپلاستی با ما در کلینیک تخصصی نیل در ارتباط باشید.

ابدومینوپلاستی یا تامی تاک چیست؟

عمل زیبایی که در آن به واسطه برداشتن چربی و پوست اضافه ناحیه شکم، تناسب اندام و جذابیت مثال زدنی را برای شما به همراه خواهد داشت. این روش از متدهای پرطرفدار و کاربردی لاغری به شمار می‌رود.

اصلی‌ترین کاندیدهای عمل زیبایی ابدومینوپلاستی چه افرادی هستند؟

یکی از تصورات اشتباه در ارتباط با این روش بدون شک اختصاص دادن آن به بانوانی است که پس از زایمان دچار افتادگی پوست شده‌اند؛ در حقیقت این بزرگواران صرفا به عنوان یکی از کاندیدهای این متد شناخته می‌شوند و افرادی که به دلیل کاهش وزن چشم‌گیر دچار افتادگی پوست شدند، از دیگر کاندیدهای اصلی این متد به شمار می‌روند.

این متد به چه افردای توصیه نمی‌شود؟

  • بانوانی که احتمال بارداری مجدد و نعمت چشیدن طعم شیرین مادر شدن را در آینده برای خود پیش‌بینی می‌کنند.
  • افرادی که در ابتدا یا میانه مسیر پرپیچ و خم لاغری قرار دارند و به وزن قطعی خود نرسیدند.
  • افرادی که به مصرف دخانیات، مواد مخدر و مشروبات الکلی اعتیاد دارند.

این عمل با بی‌حسی موضعی هم شدنی است؟

خیر؛ در واقع به دلیل حساسیت‌های موجود و استرس غیر قابل کنترل زیباجو حین عمل در این روش راهی به‌ غیر از بی‌هوشی وجود ندارد.

تفاوت این متد با لیپوماتیک در چیست؟

خب به طور عمده تفاوت‌های زیادی میان این دو روش برای رسیدن به فرم بدنی ایده‌آل‌تر مطرح است؛ اما در حالت کلی در لیپوماتیک هیچ فرایندی بر روی پوست صورت نمی‌گیرد و این موضوع خود می‌تواند یک عامل مهم برای افرادی باشد که به دنبال پوست سفت و شکم تخت هستند.

هزینه‌های عمل ابدومینوپلاستی در چه مواردی خلاصه می‌شود؟

  1. هزینه بیهوشی و پزشک متخصص بیهوشی
  2. هزینه‌های جاری بیمارستان و جراحی
  3. هزینه آزمایش‌های پزشکی قبل و بعد از عمل
  4. هزینه لباس‌‌ها و پانسمان‌‌های مخصوص پس از عمل
  5. هزینه خرید داروهای تجویز شده توسط پزشک جراح
  6. هزینه دست مزد مرتبط با پزشک متخصص جراحی زیبایی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed