ورم صورت بعد از کاشت مو

عوارض و خطرات احتمالی ناشی از کاشت مو

ریزش مو، از جمله مواردی است که مستقیما روی اعتماد به نفس و زیبایی افراد تاثیر گذار است. امروزه رواج عمل زیبایی کاشت مو را می توان به عنوان معجزه ی زیبایی معرفی کرد.

عمل زیبایی کاشت مو با کمترین عوارض جانبی و احتمال آسیب که ورم صورت بعد از کاشت مو بصورت خفیف جزئی از آن است تاثیر چشمگیری در روحیه و اعتماد به نفس شما می گذارد و باعث بهبود تعاملات شما و افزایش کیفیت حس خوب شما به ظاهر خودتان خواهد شد.

عوارض و خطرات احتمالی ناشی از کاشت مو

عمل زیبایی کاشت مو به نسبت سایر عمل های زیبایی، عوارض کمتری را به دنبال دارد اما همین عوارض محدود و ناچیز در صورت عدم رعایت مراقبت های لازم، ممکن است به شرایط حاد تری تبدیل شوند.

مواردی از عوارض جانبی احتمالی عمل زیبایی hair transplant به شرح زیر است :

1. با توجه به تحریک اعصاب محیطی طی انجام عمل کاشت مو، ممکن است دوران نقاهت عمل hair transplant با احساس درد های خفیفی همراه باشد.
  2. التهاب و ورم بعد از عمل زیبایی کاشت مو، به عنوان رایج ترین عارضه ی جانبی این عمل معرفی می شود که با روش های مختلفی قابل تسکین است.
  3. حتی اگر شخص کاملا فاقد مو باشد، باز هم عروقی برای خون رسانی پوست سر در ناحیه ی سر وی قرار دارند که طی عمل hair transplant ممکن است آسیب ببینند. در این صورت فرد بعد از ترک کلینیک دچار خون ریزی های خفیف خواهد شد.این خون ریزی های محدود بود و با وارد کردن چند دقیقه فشار به محل خون ریزی، تسکین خواهند یافت.
  4. بسته به روشی که پزشک برای کاشت مو انتخاب می کند، ممکن است زخم های خطی ظریفی در ناحیه ی سر بعد از عمل hair transplant مشاهده شود.
  5. پوسته پوسته شدن ناحیه ای از سر که روی آن عمل کاشت مو انجام شده است، عارضه ای دیگر است که به علت خشکی پوست رخ داده و نهایتا تا 10 روز برطرف خواهد شد.
  6. اگر برای انجام عمل زیبایی کاشت مو از خدمات و تجهیزات با کیفیت و استریل استفاده نشود، امکان بروز عفونت طی عمل و همچنین التهاب فولیکول مو نیز وجود خواهد داشت.

عوارض جانبی عمل زیبایی کاشت مو یا به سرعت قابل برطرف شدن بوده و مدت زمان طولانی مدتی پایدار نخواهند ماند و یا به شرط انتخاب پزشک متخصص و با تجربه و همچنین کلینیکی با خدمات با کیفیت و معتبر، احتمال وقوع آن ها نزدیک به صفر خواهد شد.

آیا صورت پس از کاشت مو ورم خواهد کرد ؟

همواره در میان عوارض جانبی عمل هایی که با انجام عملیاتی روی عروق زیر پوستی یا عمیق تر سر و کار دارند، یک گزینه ی مشترک به چشم می خورد : التهاب.

در واقع التهاب پاسخ دفاعی بدن به شرایط به وجود آمده می باشد و بدن توانایی رفع آن را در زمان بندی مشخص شده ی خودش خواهد داشت.

عمل زیبایی کاشت مو از جمله ی این عمل ها دست بندی می شود و ممکن است بعد از انجام عمل زیبایی hair transplant علائم التهاب و ورم نواحی سر و صورت مشاهده شود.

آیا صورت پس از کاشت مو ورم خواهد کرد ؟

نکته قابل توجه این است که التهاب و ورم سر و صورت بعد از عمل زیبایی کاشت مو نشان دهنده ی وخامت اوضاع یا موثر نبود فرایند عمل hair transplant نمی باشد بلکه بدن در راستای بهبود و تصحیح شرایط خود چنین شرایطی را به وجود می آورد.

شدت و مدت زمان التهاب در افراد مختلف بسته به شرایط جسمی و فیزیکی، نحوه ی انجام عمل کاشت مو، میزان تبحر پزشک در انجام اقدامات این عمل و کیفیت مراقبت های حین و بعد از عمل متفاوت می باشد.

شما ممکن است بعد از عمل زیبایی hair transplant صرفا یه ورم کوتاه مدت در ناحیه ی کوچکی از صورت خود را احساس کنید و یا ممکن است بسته به شرایط شما، وضعیت التهاب برای مدت طولانی تر و یا سطح وسیع تری بارز شود.

برای رفع این عارضه بعد از انجام عمل زیبایی کاشت مو و بازگشت به وضعیت طبیعی پوست، راه های فراوانی وجود دارد که از جمله این راه ها می توان به استفاده از دارو ها، کمپرس سرد و یا موارد دیگر استفاده کرد که شما می توانید با مشورت پزشک خود بهترین راه حل را در این شرایط انتخاب کنید.

مراقبت های بعد از پیوند مو برای کنترل عوارض و خطرات

بعد از انجام عمل زیبایی کاشت مو، نکات و مراقبت هایی وجود دارد که رعایت آنها و توجه به آن ها تضمین کننده ی نتیجه ی مفید و ایده آل، با کمترین آسیب ها و عوارض احتمالی خواهد بود.

مراقبت های بعد از پیوند مو برای کنترل عوارض و خطرات

اولین اقدام لازم، این است که بعد از انجام عمل زیبایی hair transplant به منزل رفته و تا حد ممکن از انجام هرگونه فعالیت جانبی پرهیز کنید و تا پایان روز استراحت کنید.

1. شما باید تا سه روز بعد از انجام عمل زیبایی کاشت مو هنگام دراز کشیدن سر خود را به سمت بالا با زاویه ی 45 درجه نگه دارید. این کار، برای کاهش احتمال بروز التهاب و ورم صورت بعد از عمل hair transplant مفید خواهد بود.
  2. تا 5 روز از مصرف نوشیدنی ها و خوراکی های سرد نظیر بستنی پرهیز کنید
  3. برای کاهش امکان ورم های احتمالی در روزهای اولیه بعد از عمل زیبایی کاشت مو، هر 3 ساعت از کمپرس سرد استفاده کنید.
  4. در صورت احساس درد تا 2 روز بعد از عمل کاشت مو، از مسکن های مناسب با مشورت پزشک استفاده کنید.
  5. مراقب برخورد اجسام و اشیا عفونی و آلوده به ناحیه ی سر خود باشید و بعد از عمل hair transplant به علت تحریک فولیکول های مو، احتمال ابتلا به عفونت ها افزایش می یابد و این ابتلا به عفونت، موجب بروز اختلال در روند موثر عمل کاشت مو خواهد شد.
  6. تا یک هفته از انجام فعالیت های سنگین خودداری کنید.
  7. زمان مناسب برای شستشوی مو ها و سرتان، 3 روز بعد از عمل زیبایی کاشت مو می باشد و توجه کنید که حین شستشو از وارد کردن فشار به به ریشه ی موها و پوست سر جدا پرهیز کنید و از به توصیه ی پزشک از شامپو های مخصوص استفاده کنید.

راهکار هایی برای کنترل ورم صورت بعد از پیوند مو

حتی اگر عمل زیبایی کاشت مو، یک عمل جراحی آسان و بدون عوارض سنگین باشد، همچنان یک جراحی است و مانند هر جراحی دیگری اتفاقاتی را به دنبال خواهد داشت.

اما خوشبختانه نه تنها عوارض عمل زیبایی کاشت مو خطرناک نیست، بلکه راهکارهای فراوانی برای کنترل و محدود کردن این عوارض بعد از عمل hair transplant وجود دارد.

نکات زیر، مواردی برای کنترل التهاب و ورم صورت بعد از انجام عمل زیبایی کاشت مو می باشد:

در هنگام خوابیدن با استفاده از چند بالش، سر را در وضعیت رو به بالا نگه دارید.

راهکارهایی برای کتترل ورم صورت بعد از پیوند مو

این کار نه تنها موجب جلوگیری از بروز ورم و التهاب می شود، بلکه باعث کاهش انواع اختلالات در روند رشد موها نیز خواهد شد.

شما می توانید با مشورت پزشک، برای 5 روز بعد از عمل از مسکن های استروئیدی استفاده کنید.

در زمان های گذشته و زمانی که عمل زیبایی کاشت مو به تازگی رایج شده بود، پزشکان مصرف داروهای استروئیدی را توصیه نمی کردند و در آن موقع ورم و التهاب صورت، از عوارض حتمی عمل hair transplant بر شمرده می شد.

اما امروزه با تجویزه مسکن های استروئیدی برای یک دوره ی 5 روزه بعد از انجام عمل زیبایی کاشت مو، ورم صورت به مسئله ای کاملا قابل کنترل تبدیل شده است.

از مصرف داروهای ضد التهابی نظیر استامینوفن و ایبوپروفن به مدت یک هفته بعد از عمل زیبایی کاشت مو، خودداری کنید.

ناحیه ی مورد نظر را با کمپرس سرد در مدت زمان های متوالی و منظم به راحتی درمان و آرام خواهید کرد.

التهاب، یک عارضه ی جانبی رایج در عمل زیبایی کاشت مو می باشد که به طور معمول بسیار خفیف ظاهر شده و پس از مدت زمان کوتاهی ناپدید خواهد شد؛ اما در صورت تداوم این علامت و پایداری وضعیت ملتهب صورتتان، سریعا با پزشک مورد نظر مشورت کرده و درمان های مناسب را لحاظ کنید.

کلینیک تخصصی پوست و مو نیل ارائه دهنده خدمات کاشت مو در تهران واقع در شهرک غرب دارای مجوز رسمی از وزارت بهداشت و درمان میباشد.

کاشت مو